torsdag 22 april 2010

Nyförälskelsen!

Vetenskapsfestivalen i Göteborg rullar oförtrutet vidare. Gårdagskvällen på Science Lounge var verkligen lyckad, mezebufféen smakade utmärkt, Sanna och Maries inredning var urmysig och framförallt så vet jag nu mycket mer om vulkaner! Samtalet mellan Eva Krutmeijer och geolog Lennart Björklund var verkligen engagerat och informativt, och för er som inte var där så spelades det hela in av UR, Smartfest kommer att länka till detta så fort det går. Efter samtalet fick vi i publiken ställa frågor till Lennart om högt och lågt. Min fråga om effekterna av ett eventuellt Katla-utbrott fick ett svar som kan sammanfattas i: En himlans massa aska överallt. Om vi har otur.

Här är tre små tips, och idag fokuserar jag på programpunkter som är lite mer nischade, och som verkligen intresserar mig.
  • Alla vet vad du gjorde igår, klockan 15:30-16:00 IT Universitet på Lindholmen. Om Sociala Medier och personlig integritet.
  • Future Directions in Social Ecological Research, klockan 17:30-18:30 Chalmerska Huset. Elinor Ostrom, den fösta kvinnan att få Alfred Nobels ekonomipris deltar via länk. Helt ärligt vet jag än så länge ingenting om hennes forskning, men vill se om vår teknik håller för ett samtal över Atlanten.
  • Vår infobod på Kungsportsplatsen. Såg den först i morse på väg till kontoret och blev helt förälskad i konstnären Nils fantastiska målningar. Sjukt häftiga!
Ha det gott i solen! //Hälsar Praktikant Jennie.

1 kommentar: